חודש למצעד הדגלים בירושלים: בעמותת "עומדים יחד" פנו בעצומה למפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן למנוע ממצעד הדגלים לעבור ברובע המוסלמי כבכל שנה. לפי שעה הצעדה מתכוננת לעבור ברובע המוסלמי. על העצומה חתמו עד כה עשרות.
2 צפייה בגלריה
צעדת דגלים
צעדת דגלים
צעדת דגלים
(צילום: עמית שאבי)
"מצעד הדגלים, שייערך ביום ירושלים, אמור לעבור ברובע המוסלמי - צעד שמהווה התרסה גם כלפי תושביו המוסלמים של הרובע, וגם כלפי כל מי שרוצה לבנות בירושלים חברה שמבוססת על שוויון ושותפות", כתבו בעצומה למפקד המחוז.

קראו גם:

"המעבר ברובע המוסלמי נועד אך ורק להטיל אימה על התושבים המקומיים. בשנים הקודמות הצועדים תועדו בועטים בתושבים ובתושבות, שרים שירים גזעניים ודופקים בדלתות ובחלונות הבתים כדי לייצר תחושה שהיהודים הם בעלי הבית היחידים במקום. לפני שלוש שנים מצעד הדגלים לא עבר ברובע המוסלמי, בעקבות לחץ ציבורי והתרעות של גורמי ביטחון שונים. במיוחד השנה, עם המתיחות בשטח, יש למנוע מהצעדה להפוך להפגנת כוח של מתנחלים כהניסטיים שמוכנים לסחוף את כולנו לעוד הסלמה.

2 צפייה בגלריה
צעדת דגלים
צעדת דגלים
צעדת דגלים
(צילום: עמית שאבי)

לסיום כתבו: "ניצב תורג׳מן: ירושלים היא הבית של כולנו - יהודים וערבים, חילוניים ודתיים, מזרחים ואשכנזים - ובבית מכבדים את כל הדיירים. תמנע ממצעד הדגלים לעבור ברובע המוסלמי".
גם בשנה שעברה שיגר חבר המועצה יוסי חביליו מכתב לראש הממשלה ולשר לביטחון הפנים וביקש לשקול זאת מחדש את מעבר המצעד ברובע המוסלמי. "מי שאוהב את ירושלים – לא מנסה להבעיר אותה, ומי שאוהב את ישראל – לא מנסה לגרור אותה בכוח לעימותים", אמר. למרות זאת, מצעד הדגלים בשנה שעברה עבר ברובע המוסלמי.